واحد درآمد و بیمه گری
|
نام و نام خانوادگی مسئول واحد:
زهرا هادی- کارشناس مدارک پزشکی
|
پرسنل زیر مجموعه:
شهرام قنبری - کارشناس ارشد مدارک پزشکی
سلمان حسین خانی - متصدی امور بیمه غدیری نژاد - متصدی امور بیمه
|
شرح وظایف واحد: تهیه ،تنظیم و ارسال اسناد بیماران بستری (مهمترین آن بررسی اسناد از لحاظ تاریخ و نحوه نگارش،اعتبار دفترچه ها،کنترل مهر و امضاء و پیوست فرمهای اورژانس قبل از تحویل و ارسال اسناد به سازمانهای بیمه گر(در بخش بستری)،جمع آوری کلیه نسخ واحدها(پاراکلینیک –ویزیت-خدمات اعم از نوارقلب،سوچر و ....)تهیه ، تنظیم و کنترل نسخ مذکور،لیست گیری و ارسال به سازمانهای بیمه گر(بخش سرپایی) |
مسئولیت و اهداف: - کسب دستور برنامه کار از مسئول مربوطه (رئیس حسابداری) - بررسی و نظارت مستمر بر نحوه فعالیت کارکنان واحد ترخیص ، صندوق و درآمد - تهیه گزارش صندوق به صورت روزانه جهت واریز درامد به حساب بیمارستان - کنترل صورتحسابهای بیماران بستری - تحویل اسناد و مدارک و صورتحسابهای ماهانه به سازمان های بیمه و مراکز طرف قرارداد - دریافت صورت کسور از سازمان های بیمه گر و سایر مراکز طرف قرارداد - ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات مربوطه به درآمد های نقدی و غیر نقدی در سامانه های مربوطه - هماهنگ کردن واحد ترخیص و بخشها - انجام سایر امور محوله مربوطه طبق دستور مقام ما فوق واحد درآمد |
شرح وظایف واحد درآمد ۱)پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه HIS (سیستم اطلاع رسانی بیمارستانی) ۲) آموزش پرسنل بخش های مختلف بیمارستانی در جهت ثبت کلیه خدمات انجام شده به بیمار و واحد های سرپایی و بستری ۳)پیگیری در خصوص مطالبات از بیمه ها ۴)پیگیری در خصوص علل کسورات و شناسایی علل آنها و بازگشت آنها به مسئولین هر بخش در کاهش هر چه بیشتر کسورات ۵)تهیه گزارش ماهانه کارکرد پزشکان و پروسیجرها و خدمات انجام شده برای بیماران ۶)برنامه بازدید از بخشهای بیمارستان و نظارت بر حسن اجرای عملکرد بخشها ۷)جلسات مداوم با واحدها ی مختلفی همچون داروخانه ، آزمایشگاه ، ،آشنایی با برنامه HIS . ۸)دریافت مابه التفاوت از بیمار در خصوص دارو و لوازم مصرفی که در تعهد سازمان های بیمه گر نمی باشد . ۹)تهیه جداول هزینه و درآمد بخشهای بیمارستانی ۱۱)تهیه درصد کسورات به صورت ماهانه ۱۶)ارسال صورتحسابها به سازمان های بیمه گر در فرصت تعیین شده ۱۷)کنترل اسناد بیمه ای به منظور جلوگیری از کسورات و افزایش درآمدی ۱۸)نظارت بر حسن اجرای قوانین شورای عالی بیمه با بررسی کسورات سازمان های بیمه گر ۱۹)سازمان دهی فعالیتهای مربوطه به واحد درآمد و تقسیم مسئولیت ۲۰)اتخاذ راه کارهای عملیاتی به منظور افزایش درآمد ۲۱)ارسال آمارهای مالی (بصورت دوره های روزانه آمار MCMC , و یک ماهه آمار HSE و ۶ ماهه مثل مصدومین ترافیکی ، و نیازمندان به معاونت درمان و وزارتخانه) |
مراحل ترخیص بیمار ۱) تسلیم پرونده های ترخیص شده توسط بخش بستری بیمارستان به واحد ترخیص ۲) چک کردن خدمات ثبت شده در پرونده بیمار و سیستم ۳) پرونده پس از کنترل جهت مدارک لازم (کپی دفترچه+برگه دفترچه +اعتبار دفترچه+معرفی نامه از سازمان های طرف قرارداد بیمه+صورتحساب واریزی تحویل بیمار یا همراه بیمار می گردد) ۴) چنانچه بیمار مدارکی جهت بیمه تکمیلی بخواهد و پس از ارائه مدارک به بیمار صورتحساب صادر و تحویل بیمار می گردد . ۵)صورتحساب بیمار از سیستم پرینت گرفته شده و ضمیمه مدارک بیمه ای بیمار گردیده و روز بعد توسط مسئول مربوطه جمع آوری کنترل شده و به واحد درآمد جهت بررسی نهایی انتقال می یابد . ۶) در پایان ماه تمام صورتحسابهای بستری و سرپایی توسط مسئول درآمد کنترل و موارد کسورات تا جای ممکن برطره و آماده ارسال به سازمانهای بیمه گر می گردد . |
توصیه ها و راهنمایی های لازم به مراجعین:
راهنمایی کلیه بیماران جهت ارائه مدارک لازم ،پیوست اسناد ارسالی و نحوه اجرای مفاد قراردادهای سازمانهای بیمه گر و راهنمایی بیماران مشمول اصل۹۲ حوادث ترافیکی . |
شماره های داخلی: ۲۲۳ شماره مستقیم : ۳۲۶۲۰۶۵۵
|